fredag 5 februari 2010

Allt gick bra!


Nedsövd, uppsprättad, sönderskuren, lagad, ihopsydd, bedövad, dränerad, kontrollerad, medicinerad och kalkylerad. Det har snart gått två veckor sen jag opererades. Känns som en livstid. Men allt har gått bra och jag håller på att återhämta mig.

Jag har lämnat Karolinska och befinner mig nu på Stockholms Sjukhem för reahabilitering. Har varit helt utan internet. Fan vad skönt det varit. Det borde finnas med i sjukvårdsplanen att exkludera internet för patienter. Man behöver verkligen inte finnas tillgänglig och tönta omkring på nätet hela dagarna! Men lyssna nu inte på mig - jag är bara nyfrälst. Jag menar, 11 dagar utan internet och jag börjar predika om ett internetlöst samhälle. Snart är jag indragen i beroendet igen. Tveklöst. Hur som helst...jag har en del att skriva av mig. Det har hänt mycket på kort tid. För att inte glömma saker längs med vägen har jag tvingat mig anteckna stolpar. Ska försöka sammanställa allt så det blir nåt att läsa. Det kommer bli en resa genom blod, smärta, tårar, droger, drömmar, kärlek, tro, hopp och plastslangar. Håll utkik!




3 kommentarer:

  1. Fan va spännande. Skönt att höra att allt gått bra. Vi var några stycken internetjunkies som höll ett litet andetag där i några dagar.

    Krya på dig nu, Robodad.

    Kram J.

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vad skönt att allt gått bra!!
    Ser framemot att läsa om ditt äventyr, så jag håller utkik...

    SvaraRadera